Laden E-Trucks: Verkrijgbaarheid / mitigerende Maatregelen
-
Door:Robert Gunsing, Mobilyze | Sjors Geraedts, Senior Business Developer, Iwell | Ewout van Wijk, Ceo, E van Wijk Logistics Group | Paul Broos, Projectmanager, ElaadNL
-
Datum:donderdag 17 oktober 2024
-
Tijd:13:45 - 14:15
-
Locatie:Podium Mobiliteit
-
Elektrische trucks laden vooral op eigen terrein, bij de vervoerder of bij de verlader. Dat is qua logistiek proces het handigste, qua energie-inkoop het goedkoopste en als je ook zonnepanelen hebt leveren de HBE s een interessante financiële bijdrage op. Maar dan moet je wel een netaansluiting kunnen krijgen en dat is ingewikkeld nu er zoveel netcongestie is.
Tijdens deze sessie gaan we in op de volgende punten:
- Wat kun je er zelf aan doen?
- Loont het om zelf een bufferbatterij te plaatsen?
- Zijn er nog andere mogelijkheden? Kan ik bijvoorbeeld samen met een ander bedrijf de laadpalen delen? Of kan ik gebruik maken van de netaansluiting van de buurman, als hij geen vermogen nodig heeft?
- Soms moet je elektrische truck onderweg aan de snellader.
- Waar kan dat al? Waar komen er nog meer snelladers?
- Wat kost het en hoe kan ik zo n snellader reserveren om onnodige wachttijd van de chauffeur te voorkomen?
- Hoe verloopt de facturatie van zo n laadsessie?
Moderator:
- Robert Gunsing, Zero Emission Hero
De elektrische vrachtwagen is besteld. Maar nu is het spelletje rondom elektrische vrachtwagens pas begonnen. De inkoop van elektriciteit, daar heb je in een keer heel veel invloed op!
Sprekers:
- Tom Dooge, iwell
- Ewout van Wijk, E van Wijk Logistics Group
-
Sprekers/Partners
Robert Gunsing
MobilyzeSjors Geraedts
Senior Business DeveloperIwellEwout van Wijk
CeoE van Wijk Logistics GroupPaul Broos
ProjectmanagerElaadNL